Audyt transportowy
Usługi / Audyt transportowy
Cieszymy się, że przedsiębiorcy działający w branży transportowej w coraz to większym zakresie zaczynają dostrzegać potrzebę przeprowadzania systematycznych audytów pozwalających na ocenę funkcjonowania ich zakładu pracy. Nasza kancelaria prawna Legal Logistics występuje w tym miejscu w roli zewnętrznego, niezależnego eksperta, który jest gotów przeprowadzić dla Państwa audyty obejmujące różne obszary działalności firmy transportowej.
Usługa przeprowadzania audytów transportowych z kancelarią Legal Logistics
W związku ze złożoną strukturą każdego przedsiębiorstwa transportowego preferowanym modelem współpracy pozostaje audyt odnoszący się do określonego obszaru funkcjonowania firmy. Możemy zaproponować Państwu w szczególności:
- audyt dokumentacji wewnątrzzakładowej (m.in. dokumentacja kadrowa, regulaminy pracy, regulaminy wynagradzania)
- audyt ewidencji czasu pracy kierowców
- audyt optymalizacji podatkowej
- audyt dokumentacji pracowniczej
- audyt Due Diligence
W zależności od wybranego obszaru sporządzanie audytu zawsze powierzamy wyspecjalizowanemu w danym zagadnieniu pracownikowi. W każdym przypadku mogą Państwo również łączyć ze sobą poszczególne audyty, uzyskując szerszy przekrój informacji.
Kiedy należy zlecić przeprowadzenie audytu i dlaczego warto to zrobić?
Przedsiębiorcy w wielu przypadkach nie do końca wiedzą, kiedy powinni zdecydować się na przeprowadzenie audytu w swojej firmie. Na podstawie naszego doświadczenia rekomendujemy, aby dokonać takiego zlecenia przede wszystkim przed zapowiedzianą kontrolą organów państwowych, przy zmianach osobowych w zarządzie oraz wszelkich transformacjach przedsiębiorstwa. Audyt może być konieczny również w momencie wprowadzania znaczących zmian w rozwoju firmy i polityce działalności, rejestracji nowych znaków towarowych, nabycia akcji lub udziałów.
Audyt sporządza się w celu dokonania oceny sposobu funkcjonowania danego obszaru przedsiębiorstwa. Fachowa analiza pozwala określić, co w Państwa firmie działa dobrze, a co wciąż wymaga poprawy. Wykrywa ponadto wszelkie nieprawidłowości oraz wskazuje poziomy ryzyka i szanse na powodzenie w nowych, planowanych działaniach. Zlecenie audytu ma przyczynić się do zwiększenia ochrony prawnej oraz maksymalizacji zysków, przy jednoczesnym ograniczeniu strat, a także wyciągnięcia wniosków z dotychczasowego sposobu prowadzenia działalności.